Det går dåligt för Kapp-Ahl. I dagens näringslivsbilagor kan man läsa om hur aktien sjunkit som en sten. Det är inte undra på. Till vem riktar sig Kapp-Ahl? Varumärket har ingen tydlig identitet, och därmed inga självklara kunder.I butiken finns lite av allt. Basic polotröjor, ryschpyschiga tunikor som döljer tantmagen, lite rutiga balla damskjortor, och så Chanelinspirerade dräktjackor. Varumärket Kapp-Ahl är som en pizza med extra allt. Inte särskilt attraktivt. Egentligen är det konstigt att ingen tar upp kampen med Gudrun Sjödén. Nu önskar jag mig inte mer färgglada etnoinspirerade kläder, utan kläder för en vuxen kvinna (mig själv) som är okomplicerade, av bra kvalitet, välskurna, lätta att kombinera och utan bjäfs och tjafs.
torsdag, 11 oktober, 2012 av Karina Ericsson Wärn
Catherine Denuve törs visa armarna
Sjuk pippi
torsdag, 11 oktober, 2012 av Karina Ericsson Wärn
Sunkställe
onsdag, 10 oktober, 2012 av Karina Ericsson Wärn
På Götgatsbacken i Stockholm, i anslutning till tunnelbanenedgången, finns en matbutik som är direkt ofräsch. Golvet är skitigt och dammråttorna många. De lockar med ultrabilliga varor, vars bäst-före-datum är imorgon. I övrigt är allt svindyrt. Jag undviker i möjligaste mån att handla här. Gillar inte att bli lurad och rånad. Så här såg det ut utanför butiken idag, hopplöst svårt att komma ner i Slussens tunnelbana. Sicket oskick, det med.
Kommentera