För tre veckor sedan skickade dottern vid ett och samma tillfälle fyra paket från Tyskland till Sverige. Hon betalade extra för hemleverans till dörren. Till dags datum har tre kommit fram. Två kom efter en vecka och levererades till dörren. Det tredje anlände efter ytterligare en vecka och fick hämtas ut hos ett Postnord ombud. Det fjärde har fortfarande inte anlänt. För precis en månad sedan klickade jag hem en stol från IKEAs samarbete med danska HAY, samtidigt fyllde jag på nätköpet med stearinljus och servetter. Stearinljusen och servetterna anlände efter en vecka till postombudet. Stolen har jag fortfarande inte sett röken av. Men mina stolpengar har IKEA förstås glatt tagit hand om. För en månad sedan beställde jag en ny telefon, häromdagen kom en postnord avi om att telefonen nu fanns att hämta hos ombudet. När jag hemma packade upp telefonen fanns där ett informativt brev om att 14 dagars ångerrätt gällde, en ångerrätt som gick ut samma dag. Och i soprummet är det så fullt att man bara får vara glad över att det inte råder +27 grader och massor av sol. Vad är det som händer? Varför fungerar inte logistiken? Slut på dagens gnällreflektioner.
Logistiken ur funktion
onsdag, 1 november, 2017 av Karina Ericsson Wärn
Kommentera