Post Nord är sämre

måndag, 7 augusti, 2017 av Karina Ericsson Wärn

Idag tillbringar jag evigheter i kö hos Post Nord istället för att göra nytta på jobbet. Ska hämta ut ett paket som av någon mystisk anledning inte har kunnat levereras till Kulturhuset Stadsteatern. Och då tar vi ändå emot paketleveranser varje dag, och har världens bästa reception i vilken Ylva styr och ställer som bästa Kaptenen. Och när Ylva lunchar så håller Kicki ställningarna galant. 

Uppdatering: Postdamen förklarar att anledningen till att jag måste hämta ut paketet personligen beror på att mitt namn står överst på avin. Alternativt kan jag skicka ett ombud med fullmakt och/eller min legitimation. En acceptabel förklaring till att paketet ej körts ut. Efter 30 minuters väntan (!!!) hittar postdamen slutligen mitt paket. Och då visar det sig att mitt namn INTE ALLS STÅR ÖVERST på paketet. Alltså hade paketet kunnat köras ut. Borde ha körts ut! Vad värre är – är att paketet öppnats – och de antikvariska böcker som jag skickat till mig själv i paketet SAKNAS. Puts väck borta. Böckerna skulle ha ingått i en kommande utställning. Postdamen ber mig kontakta kundtjänst för att göra en reklamation. XZKHglgy (här svär jag högt och hemskt). Post Nord är inte lika dåligt som sitt rykte. Post Nord är sämre. Och jag hoppas de har en bra HR-avdelning. Stackars personal bakom disken som dagarna i ända måste möta irriterade, förtvivlade, stressade och arga kunder.



Kommentera