Hur jag kunde vara så dum att jag beställde en HAY stol från IKEA? En månad senare, två leveransbesked senare, tre chattsessioner och evighetsväntande i kundservice telefonkö fem gånger en skön fredag är stolen fortfarande betald men ej levererad. När jag till slut kommer fram per telefon, får jag veta att ordern är annullerad. Anledning; stolen skulle ej säljas via nätet. Men det var ju via nätet jag beställt den, och betalade den, samt betalade för hemleverans. Inte fanns det någon plan hos IKEA på att per automatik återbetala pengarna heller. Men IKEA kvinnan och jag tyckte båda att 781:- för servetterna som de levererat var i saftigaste laget. Så IKEA och jag kom överens om att jag får pengarna tillbaka för en stol jag köpt men aldrig fått och som IKEA aldrig haft för avsikt att leverera. Slutet gott, allting gott. Fyra veckor senare och ett antal timmar senare som borde ägnats åt något mer kreativt eller arbetsrelaterat. Och snart blir allt ännu bättre då det vankas middag hemma hos granntanten med gäster.
Stolen på bilden har förstås inga som helst likheter med IKEAs sortiment.
Kommentera