UPS = Värdelöst

lördag, 5 december, 2015 av Camilla Thulin

Jag vill bara varna alla kvinnliga företagare, som läser OGE, undvik UPS, som fraktbolag. Igår väntade vi på ett gäng rullar med foder, paketet kom aldrig. Vi sökte det med ljus och lykta hos vår spanska leverantör, som efter noggrannare efterforskning fann våra rullar uppe hos Tygverket, trots rätt adress. Vår leverantör andvänder sig av UPS, som fraktbolag – amerikanskt jätte bolag. Vi ringer upp UPS och ber dem köra ner våra rullar, nej så kan vi inte göra, ni måste göra en reklamation via er spanska leverantör. Vi behöver tyget nu inte på tisdag. Svaret är då, ni kan väl gå upp och hämta rullarna. Plötsligt blir UPS klanteri helt vårt problem. Jag tar över luren och frågar flickan, som ju har order från högre ort, d.v.s. kan inte fatta ett eget beslut. Tänkte, jag går väl in på hemsidan och ringer någon ansvarig. Jag hittar bara ett namn på hemsidan och det är vd Boris Dobberstein. Ringer kundtjänst igen och frågar om jag kan tala med kundtjänstansvarig, frågar vad personen heter och om jag kan få mailadress och direktnummer. Han hette Markus, men något efternamn eller kontakt uppgifter kan hon inte ge. Hon kan ta mina och lägga på hans bord, så ringer han upp. Jag sade att det inte var aktuellt. Både DHL och Schenker har sina ansvariga på hemsidorna med namn, telefon och mail. Surar jag ur på DHL kan jag maila till högsta chefen, som svarar direkt och inom 1h är problemet löst. UPS  kunde ej lösa problemet smidigt, plötsligt ägde jag problemet. Fick skicka ett Lillebud att hämta tygrullarna. Tänker skicka en fraktfaktura till herr Dobberstein, är mycket nyfiken på hur denna soppa ska sluta! Fortsättning följer. Min bild med UPS logga vill inte ens fastna, något skumt är det med ett företag där ingen finns med efternamn och ingen är ansvarig. Tänk om vi andra skulle driva vår bizz på detta sätt…

Kommentera