Skum Lindex Kampanj

tisdag, 22 september, 2015 av Camilla Thulin

Noterade att Lindex anlitat en av världens säkerligen dyraste modeller, Karlie Kloss med sina 185 cm över havet. Väldigt märkligt eftersom inga av plaggen på Lindex passar i längdmässigt på kvinnor med den längden, därför måste alla dessa plagg vara special tillverkade för henne. Är det inte bättre att sätta kläderna på en modell, som motsvarar den normala kundens längd istället för att föra henne bakom ljuset. Väldigt skumt, frk Kloss har ju ingenting med denna typ av kedja att göra, det är inte direkt någon som Lindex normala kund kam relatera till eller ens känner igen. Förmodligen är det någon omnipotent reklambyrå, som lurat i marknadsavdelningen att detta är mega coolt. Dessutom är den svenska kvinnan, som är 185 cm lång en helt annan storlek än Karlie. Karlie kan nog vara en superlång 36:a. Lindex normala 185 cm kund är stl 46-50, för att eventuellt få rätt längder. Lindex borde ju vara en butik för vuxna kvinnor och inte hålla på att härma HM:s fuskiga kopiekoncept till extremt låga priser och hyfsade kvaliteter – givetvis på bekostnad av den som tillverkar plagget och miljön. Lindex blir inte coolare trots Karlie eller Gwynneth som modeller, tyvärr. Däremot har Lindex enligt min mening lyckats alldeles utmärkt med sina underkläder. Här blev det både ris och en gnutta ros.
image

Kommentera