Victoria Secret

torsdag, 7 november, 2013 av Camilla Thulin

Jag är så nyfiken på vad ägarna till VS tycker när märket blivit en kult hos flickor mellan 10-13 år i Sverige. Kanske inge så kul för ett märke som vill tilltala unga kvinnor som vill se mjukporriga ut. Vem vill gå runt i VS och känna sig porrig när småflickorna drömmer sig in i den världen. Det blir väldigt konstigt. Kanske en bra strategi av VS? När flickorna köper sin första BH blir det från VS. Men när man sedan blir ung vuxen, vill man verkligen gå runt i sådant man dyrkade som 11 åring? En mängd underliga parametrar att förhålla sig till. Vill ni veta vad jag tycker om det, så är det helt bisarrt. Småflickorna sitter med sin ifånar och glor på VS brudar hela dagarna, inte så kul, snygga brudar, men är det så bra? Underkläderna är iallafall ganska usla, förutom 75B och small trosor. Dofterna luktar gift, jag tycker man ska studera flickhudar som får sig en dusch av dessa dyra syntetiska droppar – kanske de får utslag? Vad vet jag? VS är iallafall ett otroligt intressant varumärke, som verkar hamna ur image kurs med tanke på den superunga målgruppen. Jag har faktiskt träffat ägarinnan, då kanske 65 år typ -87 på stora underklädsmässan i Düsseldorf, där vi ställde ut mina första underkläder. Hon ville köpa mina BH för 50 kr och korsetter för 125 kr, vilket var på tok för billigt, så det blev ingen affär.

image

image

Kommentera