Gratisjobba chez Bonniers

onsdag, 6 februari, 2013 av Karina Ericsson Wärn

Läser i Resumé att: Bonnier Tidskrifter storsatsar på läsarresor. Samarbeten med researrangörer är en lönsam affär för Bonnier Tidsskrifter, både ur varumärkessynpunkt och i ekonomiska syften. Att det stärker relationen till läsarna är också en viktig del. Med sin höga räckvidd och breda utbud är Bonnier en attraktiv samarbetsparter.

– Vi började redan 2011 och har haft en positiv utveckling vilket gör att vi successivt ökat antalet resor, sägerCarola Faulkner, med titeln Affärschef marknad på Bonnier Tidskrifter.

Intressant säger jag. Blev ombedd att prata på en läsarresa i Paris. Arvode: skulle få sälja mina egna böcker. Sedan ombads jag komma med restaurangtips. Ännu lite senare att ”hjälpa till” med tips på folk läsarna skulle kunna träffa i Paris. När jag bad om betalt för min ”hjälpinsats” fanns det ingen budget. Då drog jag mig ur helt och hållet. Fick då höra att jag var illojal. Det hela slutade med att läsarresan ställdes in. Om resorna genomförs på typ ovan ”obetalda” premisser, förstår jag att det är en lönsam affär för Bonnier Tidskrifter.

Kommentera